Tehnologia nu reprezintă acel ingredient magic, care face diferența între succes și eșec, pentru marea majoritate a afacerilor, dar este un potențiator al businessului, care oferă într-adevăr oportunități imense, în special de scalare. Este părerea exprimată de Andrei Dudoiu, CEO SeedBlink, într-un interviu acordat platformei Hackathons.ro.

 

Clienții sunt cei care dau acest verdict, succes sau eșec, în opinia lui Andrei Dudoiu.

”Răspunsul lor are legătură cu modul în care reușești să le rezolvi nevoia, la ce preț, care este experiența lor  în acest proces și, desigur, toate sau o parte din ele reunite sub un diferențiator foarte puternic și sustenabil, pentru care clientul te alege pe tine și nu alte soluții.”

 

Creditele bancare nu sunt o soluție populară 

”Pentru business-urile inovative, în special din zona tehnologiei, mai ales startup, dar nu numai, creditele bancare nu sunt o soluție neapărat populară, pentru că atât riscurile, cât și dinamica necesarului de finanțare sunt diferite față de business-urile clasice. Ecosistemul companiilor de tehnologie este susținut, în special, prin equity, de la diferite tipuri de jucători, de la business angels, VC-uri, dar și investitori privați, consolidați prin platforme de investiții de tip equity crowdfunding, precum SeedBlink. Iar cele mai mature pot să atragă capital, inclusiv prin listarea la bursă”, a explicat CEO-ul SeedBlink, chestionat în legătură cu finanțarea.

 

Inovația poate face diferența în orice domeniu

Utilitatea inovației, în opinia lui Andrei Dudoiu: ”Inovația poate face diferența în orice domeniu, este un modus operandi și o cultură organizațională pentru orice companie care are ambiția să fie campioană în sectorul ei. Dacă ne referim la potențarea inovației prin tehnologie, în ultimul an, pandemia a favorizat destul de vizibil sectoare precum: health-tech, ed-tech, cybersecurity, industria de streaming și de evenimente.”

 

Top 5 personal al celor mai promițătoare startup-uri românești, din domeniul inovației tehnologice

”Majoritatea companiilor listate pe SeedBlink au fost validate ca potențial de către investitori. Din portofoliul nostru, campaniile care s-au închis cel mai rapid au fost pentru Plant an App, Oveit, Milluu, Cyscale și Sanopass (prima rundă), dar, evident, depinde și de mărimea sumei. La nivel personal, sunt atras de companii care rezolvă probleme mari și care au și impact social, cu echipe de fondatori ambițiosi, adaptabili și deschiși la feedback”, conchide Andrei Dudoiu.