Întâlnirea Comunității OSC – Hackathons dedicată domeniului medical, Inovație în managementul medical, a adus în atenție necesitățile și ideile novatoare ce vin în întâmpinarea problemelor actuale.

Abordarea psihoterapeutică a fost prezentată de către dr. Mihai Bran, fondator ATLAS – o platformă de tehnologie integrata unde specialiști oferă servicii online de  consiliere, coaching și terapie pacienților, precum si servicii de telemedicina. Din punctul său de vedere: ,,principalele caracteristici legate de inovație de care ar trebui să țină cont cei care vor să regenereze sistemul sau cei care conduc diverse sectoare din zona sănătății sunt oportunitatea, evoluția, accelerare și capabilitatea de scalare.” Principiile sale îmbină ideea de evoluție cu un sistem de management adecvat care, împreună, au  scopul de a aduce rezultate pe termen lung.

Zona sănătății mintale este una extrem de versatilă,  unde adresabilitatea și tehnologia pot ajuta foarte mult accesul pacienților la servicii. În România telepsihologia și intervențiile de tip psihoterapeutic livrate în format online sunt relativ noi. Chiar dacă la momentul actual telepsihologia este serviciul cel mai ușor accesibil online, în viitor se vor creiona și alte soluții cum ar fi algoritmii de inteligență artificială care poate vor putea să prevină recăderi ale pacienților, algoritmi care să ajute la o prescrie mai bună a medicației psihotrope, device-uri și alte inovații care să contribuie la o sănătate mintală mai bună.

Dr. Mihai Bran a adus în atenție faptul că pandemia a venit la pachet cu o creștere a anxietății, cu temeri, cu insomnii, iar depresia a luat noi valențe, lucru care a atras atenția nu doar celor din sistemul de sănătate, ci și companiilor care au început să investească în diverse instrumente pentru a putea evalua starea de sănătate psiho-emoțională a angajaților și a interveni în momentele necesare. În acest context, fondatorul ATLAS a menționat că ,,platforma  atlas.app este gândită pentru a livra servicii de sănătate psiho-emoțională, dar și servicii de telemedicină cu toate specialitățile medicale, atât în zona clienților din diaspora sau din țară, cât și către companii. Aceasta mai are și o parte dedicată prevenției, punând la îndemâna utilizatorului materiale astfel încât să citească și să se educe asupra diverselor probleme de sănătate, în special cele de natură psihologică.”

ATLAS reprezintă un răspuns inovator la cerințele mediului actual, platforma fiind în continuă dezvoltare, se adaugă constant noi funcționalități în funcție de feedback-ul utilizatorilor, iar odată cu evoluția nevoilor oamenilor natura serviciilor oferite este diversificata în consecință.