Early Game Ventures (earlygame.vc) anunță semnarea unei runde de investiții de 2,5 milioane de euro în aplicația FameUP. Bogdan Gheorghiu, Daniel Dines și Marian Dinu participă în calitate de investitori îngeri, iar echipa DLA Piper, formată din Cristina Bucur și Ciprian Frandeș, a asigurat asistența juridică a tranzacției.

Conform unui raport publicat anul trecut, 54% din americanii cu vârsta cuprinsă între 13 și 38 de ani vor să devină influenceri. La fel, în România, întrebați despre ce vor să fie „când vor fi mari”, cei mai mulți copii au zis „vlogger”. Fie că ne place sau nu, industria faimei online capătă din ce în ce mai multă tracțiune.

,,FameUp este o platformă deschisă oricui, nu doar celebrităților.Oferim posibilitatea și celor care au un număr mic de urmăritori pe platformele de socializare Instagram, Facebook sau TikTok să participe la campanii de promovare și să obțină un venit substanțial. Din acest punct de vedere, startup-ul nostru face parte din gig economy, alături de alte companii de tehnologie precum Uber, Airbnb sau Glovo.

Pe de altă parte, aplicația noastră este un nou canal de comunicare pentru mărcile mici și afacerile de familie, care nu dispun de bugete mari de promovare. Prin intermediul FameUp, o cafenea sau un restaurant, un salon de coafură sau o agenție de turism pot fi promovate pe rețelele sociale cu mai puțin de 50 de euro sau chiar fără bani, oferind în schimb produse sau servicii: un cappuccino sau o manichiură pentru o postare făcută de un influencer local. Relevanța și autenticitatea acestor postări sunt mult mai mari decât cele făcute de celebrități care se află uneori la sute sau mii de kilometri distanță. Iar acest lucru se poate vedea în rezultatele imediate ale vânzărilor.” menționează Ionuț Pătrășcoiu, fondator și CEO al FameUp.

Cristian Munteanu, Managing Partner al Early Game Ventures (EGV), evidențiază faptul că ,,în ultima vreme, numărul startup-urilor care își propun să construiască platforme de marketplace a explodat. Asta chiar dacă puțini fondatori înțeleg cât de complicat este un astfel de model de business. Ceea ce am văzut valoros la FameUp, în afară de oportunitatea evidentă de piață, este strategia impresionantă de growth hacking. În lunile următoare, îl vom ajuta pe Ionuț să își dezvolte echipa și produsul, astfel încât mecanismele de creștere și de networking să fie îmbunătățite.

Obiectivul nostru rămâne același: orice utilizator de Social Media poate primi produse/servicii gratuite și chiar bani pentru timpul petrecut online, având în același timp o experiență plăcută în utilizarea aplicației FameUp. Iar pentru a vă oferi această experiență extraordinară, obiectivul nostru în perioada următoare va fi să construim o echipă FameUp puternică și competentă, capabilă să vă înțeleagă nevoile și aspirațiile. Rămâneți aproape și porniți într-o călătorie minunată (și puțin nebună) alături de noi!”

Pentru viitor și pentru extinderea în Statele Unite, FameUp va căuta o investiție Series A. În momentul de față aplicația funcționează în România și în Spania.

„Tot procesul putem zice că a durat 6 ani. Valoarea investiției acumulată este de 2,5 milioane de euro. Banii ne vor ajuta să ne dezvoltăm departamentele de sales, marketing, support și development. Ținta noastră este să dezvoltăm acest produs astfel încât să ajungem pe piața din Statele Unite, unde sunt 140 de milioane de conturi de Instagram”, explică Ionuț Pătrășcoiu.