Cu ocazia lansării comunității OSC – Hackathons , Viitorul inovației disruptive în România, Gabriel Pavel, Director Regional Fujitsu, a prezentat o viziune  realistă conform căreia ,,doar 1 din 250 de demersuri inovative se bucură de un succes de ansamblu”. 

Inițierea oricărui model de afaceri are nevoie de un fundament realist pe baza căruia să se formeze o serie de așteptări corecte din partea tuturor actorilor implicați. Este adevărat faptul că, procentul de aproximativ 30%, ce reprezintă rata de succes în cazul startup-urilor inovative, măsurată în gradul de multiplicare a investițiilor, de la 10 până la 50 de ori, față de capitalul inițial, poate avea efecte descurajante în rândul tinerilor.  

Un alt factor important de luat în calcul este acceptarea posibilității ca demersul inovativ să aibă ca rezultat și eșecul: ,,este important să ne pregătim cu toții pentru idee de eșec, de a nu avea rezultate pozitive cu o anumită idee, și să nu mai considerăm acest fapt ca fiind neapărat ceva negativ, ci să îl vedem ca pe un experiment de învățare”, menționează Gabriel Pavel, Director Regional Fujitsu.

Gabriel Pavel aduce în atenție și  ,, inovația în sine trebuie văzută ca un proces, nu se întâmplă accidental, nu e dintr-o întâmplare”Companiile cât și membrii acestei comunități create ar trebui să alăture, pe lângă procesele interne de operaționalizare de zi cu zi, și pe cel de fostering innovation. Dacă facem comparația între situația prezentată și sportul de performanță, ideea semnifică doar talentul, adică 1% , iar succesul este dat de muncă, determinare și disciplină,  reprezentând restul de 99%. 

Directorul Regional Fujitsu este de părere că, ideile bune le putem avea cu toții, ceea ce face diferența este modul în care le punem în aplicare și le dezvoltăm pentru a aduce valoare. Chiar dacă la momentul actual se discută tot mai amplu din prisma elementului tehnologic, din punctul său de vedere: ,,inovația este tot mai puțin despre tehnolgie și mai mult despre a crea noi modele de business”o direcție către care ar trebuie să se îndrepte noua generație, și care ne va determina să gândim relațiile cu valoare adăugată în cu totul alt mod. 

Crearea comunității OSC – Hackathons aduce un plus de valoare mediului de inovației întrucât reunește entități importante ce contribuie la realizarea unor concepte de viitor. Este necesar să extindem rețele în care se pot face schimburi de informații, și mai mult de atât, este folositor în accelerarea proceselor ca tinerii să ceară ajutor acolo unde este nevoie, să aibă posibilitatea de a primi un sfat, o idee de la persoane mai experimentat, deoarece chiar și un singur element schimbat în modelul de business poate face diferența între succes și dezamăgire. 

Comunitatea OSC – Hackathons lansată în luna mai de către Oameni și Companii în parteneriat cu Asociația Română de linvistică computațională , conectează specialiști și experți în tehnologie, din multiple domenii de activitate, precum și echipele care dezvoltă în mod susținut proiecte în spirit creativ de tip Hackathon. 

Oameni și Companii – OSC este un ecosistem avansat de marketing care integrează peste 100 comunități business și profesionale și 33 de platforme digitale proprii asociate acestor comunități. Toate comunitățile OSC: aici. Toate platformele OSC: aici. Portofoliul OSC: aici