Pandemia a accelerat digitalizarea pentru CEC Bank și a confirmat direcția strategică asumată cu doi ani în urmă, care a avut două componente – creșterea cotei de piață și investiții în tehnologie și digitalizare, a afirmat Mugur Podaru, Director al Direcției Operațiuni la Distanță de la CEC Bank la cea de-a treia ediție a Forumului România Digitală organizat de Financial Intelligence.

În România, potențialul de creștere este foarte ridicat dacă ne raportăm la alte state europene, unde 90% din populație folosește servicii de Internet Banking și Mobile Banking, a spus Mugur Podaru, indicând că ultimele date arată o rată de penetrare de circa 15%, care probabil s-a dublat între timp. Acesta a menționat faptul că, în 2020, creșterea a fost de peste 100% din punct de vedere al volumelor și numărului de clienți pe Internet Banking și Mobile Banking.

 “La CEC Bank, odată cu pandemia, am făcut un salt de 3-5 ani în ce privește digitalizarea. Suntem printre primele bănci din România care a lansat un magazin virtual complet pentru persoanele fizice. Avem un pachet de cont curent, credite de nevoi personale și carduri de credit, overdraft, care pot fi accesate 100% online, cu zero drumuri la banca, chiar și de cei cu care n-avem relație contractuală.”

 

Prin digitalizare se crează adaptabilitatea la nevoile din piață. Consumatorii au nevoie de rapiditate și confort. Băncile nu sunt  mereu foarte flexible și proactive, însă, în zona fintech lucrurile au un ritm de accelerare mai pronunțat, astfel că, în câțiva ani orice bancă poate fi la nivelul celor de top de acum.

Pentru mai multe detalii, accesați aici.