Compania românească Visual Fan, deţinătoarea mărcii de tehnologie Allview, s-a listat pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), după ce a atras din piaţa de capital suma de 15,5 milioane de lei, printr-un plasament privat de acţiuni noi realizat în luna aprilie.

Potrivit informaţiilor publicate de BVB, în cadrul plasamentului privat derulat în aprilie au fost vândute un număr de 111.100 de acţiuni Visual Fan, la un preţ de 140 lei/acţiune, către 161 de investitori, dintre care 32 investitori calificaţi şi 129 investitori de retail. Capitalizarea anticipată a companiei se ridică la 155,5 milioane de lei. Plasamentul privat şi listarea au fost realizate prin intermediul Tradeville. Acţiunile companiei se vor tranzacţiona sub simbolul bursier ALW.

În cadrul ceremoniei oficiale de listare a acţiunilor Visual Fan pe piaţa AeRO, directorul general al companiei, Lucian Peticilă, a explicat că suma atrasă va fi folosită pentru dezvoltarea activităţii companiei, care are ca ambiţie pe termen scurt să devină lider pe piaţa românească de televizoare „smart” cu Android TV şi cu Google Play.
„O dată cu acest pas, ne-am propus nu doar să fim prezenţi pe piaţa de capital, ci să punem bazele unui parteneriat îndelungat cu investitorii, cărora să le aducem randamente cât mai bune, în schimbul capitalului financiar şi de încredere pe care ni-l acordă. Obiectivul principal este să punem ‘la lucru’ capitalul atras, având în vedere mai multe direcţii de dezvoltare, pe toate segmentele de business. Astfel, pe termen scurt, ne propunem să devenim lideri pe piaţa românească de Smart TV-uri cu Android TV şi Google Play. Există toate premisele ca acest obiectiv să fie atins, dacă luăm în calcul, pe de o parte, integrarea celor mai noi tehnologii, precum QLED şi Far Field Voice Control, prin care controlezi vocal televizorul, fără telecomandă, iar pe de altă parte potenţialul de creştere pe care piaţa îl manifestă”, a afirmat Lucian Peticilă.

Astfel, directorul general al Visual Fan a argumentat că mai mult de o cincime din voucherele solicitate în acest an în programul „Rabla pentru eletrocasnice” au fost pentru produse Allview. Lucian Peticilă a precizat că strategia de dezvoltare pentru anul viitor include dezvoltarea digitalizării în casele utilizatorilor produselor Allview.
„Pentru anul 2021 am ales ca portofoliul de produse Allview să fie definit de conceptul Touchless pe mai multe categorii de produse, prin lansarea gamei de Smart TV-uri ePlay 7.100 cu tehnologia Far Field Voice Control şi a noii game de smartphone-uri Soul X8, care împreună cu căştile wireless şi AVI integrează un sistem ce permite controlul vocal în limba română, fără atingere. Strategia de dezvoltare pentru 2022 presupune deschiderea unei noi linii de business, prin care ne propunem să aducem digitalizarea la un alt nivel în casele utilizatorilor, păstrând acelaşi concept Touchless, şi care va include lansarea de produse şi soluţii inovatoare bazate pe Inteligenţa Artificială”, a declarat Lucian Peticilă.

Compania Visual Fan, producătorul mărcii Allview, este o societate comercială cu capital integral românesc, care produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri şi alte produse de IT&C. Visual Fan a lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020).

Compania a înregistrat în 2020 un profit net de 23,3 milioane de lei, o creştere de aproape 13 ori faţă de 2019, an încheiat cu un profit de 1,8 milioane de lei. Veniturile companiei în 2020 au crescut de 4 ori faţă de 2019, de la 93,3 milioane de lei în 2019 la 406,4 milioane de lei în 2020 pe toate linile de business. În perioada 2018 – 2020, portofoliul de clienţi al companiei a crescut semnificativ pe toate canalele de vânzare. Pe linia de business recurentă (dispozitive electronice), cel mai important segment de vânzări este reprezentat de retail, acesta având o pondere de 59% din volumul total, în timp ce al doilea segment ca importanţă este cel al vânzărilor către operatori, cu 25% din total.
Produsele Allview sunt comandate în peste 10 ţări, cele mai importante fiind Polonia, Germania şi Ţările Baltice. Compania avea 79 de angajaţi la finalul anului 2020. AGERPRES