Digitalizarea este unul dintre pilonii strategici de dezvoltare a companiei Telekom România, a spus Tiberius Popa, Director ICT & Key Accounts, Telekom Romania, la cea de-a treia ediție a Forumului România Digitală organizat de Financial Intelligence.

,,Procesul de digitalizare la noi a început acum mai bine de 10 ani. Din cauza pandemiei am accelerat ritmul. Oferim un portofoliu vast de soluții IT&C, în zona de cloud, software, securitate cibernetică, IoT. Depunem toate eforturile pentru a accelera toate oportunitățile de business care apar.  Suntem conștienți de rolul pe care îl avem în piață, fiind și cel mai mare integrator de servicii IT&C din România. Este o responsabilitate enormă pentru noi și suntem conștienți de asta. Avem propriile inițiative de digitalizare, atât intern, pentru Telekom, cât și pentru clienții noștri.” a detaliat Directorul ICT & Key Accounts, Telekom Romania.

Referitor la securitatea cibernetică, Tiberius Popa a menționat: “Telekom înțelege foarte bine problema securității cibernetice, atât la nivel local, cat și la nivel european. De aceea, am dezvoltat împreună cu grupul, un security operations center (SOC), parte a rețelei globale de cincisprezece astfel de centre pe care grupul Deutsche Telekom le are. Astfel, și România beneficiază de expertiza celor peste 1000 de specialiști în security și interconectare. Asigurăm conformitate, standarde europene, GDPR, NIST. Aceste SOC-uri  oferă prevenție, detecție, dar și reacție imediată, atunci când un client are probleme în zona de securitate.

Avantajul major îl reprezintă oportunitatea oferită clienților de a nu fi nevoiti sa realizeze alte investitii în momentul în care apelează la aceste servicii de securitate din partea Telekom Romania. Ele sunt acoperite 24 de ore din 24 sau 16 cu 5, în funcție de cum dorește fiecare client.”

În zona de digitalizare a instituțiilor publice, Telekom joacă un rol foarte important în zona de smart city, a mai precizat reprezentantul companiei: “Venim cu platforme de integrare, gestiune, control al orașelor inteligente. Platforma este pusă la dispoziția companiilor și a municipalităților, pentru a gestiona în mod cât mai eficient resursele pe care le au la dispoziție. Până în prezent, noi am implementat foarte multe proiecte în zona de digital city, cu valențe în zona de IoT. Aici mă refer la eficiență energetică, iluminat inteligent, siguranță publică, colectare de date, supraveghere inteligentă, mobilitate urbană, parcări inteligente, stații de încărcare, managementul  deșeurilor și revitalizarea zonelor urbane, cum ar fi zona de mobilier urban și inteligent.

Pentru viitor, vedem o continuitate acestui tip de soluții, cât și un progres considerabil în zona celorlalte soluții pe care le avem în portofoliu – precum managementul traficului, generarea de energie verde, monitorizarea aerului, sisteme inteligente de irigații și management automat al orașelor.”

Tiberius Popa a reiterat că Telekom este conștientă de rolul său, ca cel mai mare integrator de servicii IT&C din România: “Putem să promitem mediului de business că ne vom juca rolul și vom fi un partener ca și până acum”.