Universitatea ”Ştefan cel Mare” Suceava (USV) şi-a desemnat câştigării celei de a doua ediţii a concursului studenţesc ”25 de ore la USV”, organizat la sfârşitul săptămânii trecute, în urma evaluării proiectelor de către un juriu compus din doi membri de la Institute of Software Technology and Interactive Systems din cadrul Universităţii Tehnice din Viena, a declarat presei, luni, prorectorul USV, Ştefan Purici.

Competiţia și-a  propus să testeze abilităţile de dezvoltare hardware şi software, creativitatea şi perseverenţa studenţilor,  capacitatea echipelor de studenţi de a propune, într-un timp limitat, soluţii eficiente şi creative pentru o problemă tehnică importantă a momentului, respectiv dezvoltarea de interfeţe gestuale performante.

”Patru echipe alcătuite din câte trei studenţi înscrişi la programele de studiu de licenţă şi master ale Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor au petrecut 25 de ore împreună, încercând să găsească soluţii la problema aleasă de organizatori privind dezvoltarea de interfeţe-utilizator spaţiale”, a spus Ştefan Purici.

Echipele de studenţi au primit din partea organizatorilor echipamente tehnice speciale (senzori Microsoft Kinect) ce au capacitatea de a măsura şi raporta în timp real locaţia şi adâncimea 3D a persoanelor şi obiectelor prezente în aria monitorizată. ”Folosind această tehnologie, studenţii USV au implementat viziunea proprie a unui spaţiu fizic augmentat digital în care, în jurul corpului utilizatorului, rulează aplicaţii”, a spus Purici.

Astfel, echipa clasată pe locul I, alcătuită din Alexandru Nistor, Alexandru Boca şi Valeriu Popa, a reuşit să livreze în cele 25 de ore ale concursului o soluţie funcţională ce combină recunoaşterea mişcărilor utilizatorului, un ceas inteligent smart, o mănuşă cu feedback tactil şi o aplicaţie cu grafică 3D.
Pe locul II s-a clasat echipa alcătuită din Stelian Senocico, Ovidiu Robert Roman şi Marian Alexandru Adăscăliţei, ce a propus o soluţie de recunoaştere a comenzilor vocale combinată cu un ceas inteligent.
Echipa compusă din Antonela Bercheş, Mirela Gaftoneanu şi Teodor Iftimie, clasată pe locul III, a imaginat un scenariu în care o maşină robot urmăreşte comenzile date de utilizator.

Prorectorul USV a arătat că, prin acest concurs, universitatea suceveană se alătură competiţiilor similare de tipul ”hackathon” ce au loc pe plan internaţional. ”Acest eveniment este unul important în contextul actual al competiţiilor studenţeşti atât prin tehnologia inovativă adresată, cât şi prin modalitatea specială de implementare a acestuia (…) Prin tematica sa, concursul încurajează creativitatea studenţilor în procedeul dezvoltării de tehnologii de vârf la ora actuală în domeniul interacţiunii cu sistemele informatice”, a spus organizatorul şi iniţiatorul concursului, prof. univ. dr. ing. Adrian Graur. AGERPRES